FYRVÆRKERI FESTIVAL
  • FORSIDE
  • Billetsalg
  • MUSIK
  • INFO
    • GENERELT
    • UDLODNING
    • COVID-19

VI GLÆDER OS TIL ET BRAG AF EN FESTIVAL

Fyrværkeri Festival blev første gang afholdt i september 2011 og lokalbefolkningen støttede godt om idéen: Den bedste musik og fyrværkerishows i verdensklasse.
​
I 2013 rykkede Fyrværkeri Festival til Bjerringbro Idrætspark. Her var festivalpladsen større, hvilket gjorde det muligt at lave en større koncertoplevelse for et større antal publikum. Det blev til 5 fantastiske år i Bjerringbro - tusind tak!!

Fra 2018 bliver Fyrværkeri Festival afholdt på dyreskuepladsen i Viborg, hvor festivalpladsen er endnu større og det bliver derfor muligt, at lave en endnu større koncertoplevelse for endnu flere mennesker fra hele midtjylland. Idéen er den samme: den bedste musik og et kæmpe fyrværkerishow i verdensklasse.

Fyrværkeri Festival arrangeres af foreningen Fyrværkerifestivalens Venner
, som har til formål at indsamle midler til alment nyttige formål - særligt til de lokale idrætsforeningers ungdomsarbejde. Overskuddet fra Fyrværkeri Festival går til dette formål. Herudover arbejder vi i foreningen og i festivalen ud fra følgende værdisæt:
  • Vi sætter en ære i et godt samarbejde med vores omgivelser
  • Vi prioriterer kreativitet, innovation og udvikling
  • Vi fokuserer på gode, hyggelige, festlige og sjove oplevelser for både publikum, frivillige og samarbejdspartnere
  • Vi vægter sikkerhed og tryghed højt for alle på og omkring festivalpladsen
PRAKTISK INFO
  • Festivalen afholdes:
    Viborg Dyreskueplads
    Fabrikvej 19A, 8800 Viborg
  • Festivalpladsen åbner kl. 12:00 og lukker kl. 01:00 om lørdagen

BILLETTER
Alle former for billetter sælges online gennem Billetsalg.dk. Klik her

Lørdagsbilletter er udsolgt.
Skriv dig på ventelisten gennem Billetsalg.dk
ORDENSREGLEMENT
Alle anvisninger fra Fyrværkeri Festivals personale skal efterkommes.
  • Kun betalende eller inviterede gæster har adgang til Fyrværkeri Festivals område.
  • Ved indgang til festivalpladsen skal du lade dig visitere for at få adgang. Dette for at sikre både din og andres sikkerhed. Der er desuden en række genstande, som du ikke må have med.
    ​Læs mere om hvad du ikke må medbringe på festivalpladsen under OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL længere nede på denne side.
  • Vold og trusler er forbudt og medfører bortvisning og mulig politianmeldelse.
  • Utryghedsgivende grupperinger og markeringer samt banderelaterede personer har ingen adgang. Det er ikke tilladt at bære rygmærker eller andre banderelaterede symboler.
  • Personer under 18 år må ikke indtage alkohol på området.
    Vi opfordrer desuden til, at børn og unge ikke opholder sig på festivalpladsen efter kl. 20
  • Alle former for besiddelse, salg eller indtagelse af narkotika medfører øjeblikkelig bortvisning og politianmeldelse.
  • Crowd surfing og stagediving er strengt forbudt.
  • Security kan afvise personer uden yderligere begrundelse.
  • Åben ild og fyrværkeri er ikke tilladt på området.
  • Øvrig dansk lovgivning skal efterkommes.
OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL
Hvilke betalingsmuligheder er der på festivalpladsen?
Der kan betales med alle former for betalingskort i alle barer og boder.

Festivalen er kontantfri, hvilket betyder, at du ikke kan betale med kontanter i vores barer og boder. Du kan dog købe drikkekort på festivalpladsen med dine kontanter.
Kan der hæves penge på festivalpladsen?
Nej, festivalen er kontantfri og der kan derfor ikke betales med kontanter i vores barer og boder. Har du kontanter med, kan du dog købe drikkekortbilletter på festivalpladsen.
Hvordan ser det ud med Transportmuligheder og parkering?
De ordinære busser og toge til/fra/i Viborg kører som normalt. Der er ikke indsat ekstra busser og toge. Vi henviser til rejseplanen.dk for køreplaner.

Vi arrangerer særlige festivalbusser fra bestemte byer og i selve Viborg. Se mere under BUSSER.

​Vi opfordrer til, at man lader bilen stå hjemme. Er det ikke muligt, skal du være opmærksom på at nogle veje omkring festivalpladsen muligvis er spærrede. Vi anbefaler, at man parkerer ved rådhuset og enten går herfra eller tager den særligt indsatte shuttlebus, som i øvrigt er gratis at benytte.

Parkeringspladsen ved Meny og parkeringspladserne ved de andre virksomheder i området er forbeholdt virksomhederne og deres kunder.
Hvilke genstande må ikke medbringes på festivalpladsen?
  • Våben og våbenlignende genstande
  • Mad og drikkevarer
  • Telte og pavilloner
  • Paraplyer
  • Bannere
  • Fyrværkeri o.l.
  • Grill
  • Levende dyr
  • Professionelle kameraer
  • Videoudstyr
  • Festivalstole og andre former for møbler​
Forsøg på indsmugling medfører bortvisning.
Må jeg have en festivalstol med på festivalpladsen?
Nej, af sikkerhedsmæssige årsager må du ikke medbringe en festivalstol. Du må gerne medbringe et tæppe og vi sørger naturligvis for eksta mange siddepladser på festivalpladsen.
Hvilke muligheder for mad er der på festivalpladsen?
Det er ikke tilladt at medbringe egen mad og drikke på festivalpladsen.

Der er flere forskellige muligheder for mad på pladsen. Der kan blandt andet købes pølser, burgere, pomfritter, sandwiches, kebabmix, pizza og meget andet.

Er du allergisk overfor bestemte typer madvarer og spiser du derfor noget særligt? Skriv da en mail til info@fyrfest.dk
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ønsker at forlade pladsen og komme igen senere?
Du skal købe et udgangsarmbånd INDEN du forlader pladsen. Armbåndet kan købes ved udgangen på pladsen og koster 50 kr. Når du har købt et udgangsarmbånd kan du gå fra og til pladsen så meget du vil.
Jeg har brug for at have en ledsager med. Hvad gør jeg?
Handicaphjælpere og ledsagere har adgang til festivalpladsen med en særlig tilladelse, som rekvireres ved at skrive en mail til info@fyrfest.dk. Husk at medsende kopi af gyldigt ledsagerkort samt billetnummer. 

​Du skal selv købe en almindelig entrebillet.

Er der garderobe på festivalpladsen?
Ja, der er et betjent garderobe telt ved siden af indgangen. Det koster 25 kr. at få noget opbevaret i garderoben.
Hvilke overnatningsmuligheder er der?
Vi tilbyder ingen overnatningsmuligheder og har ingen særlige aftaler herom. Viborg og omegn har dog flere gode muligheder og dem kan du læse mere om her: www.visitviborg.dk/viborg/overnatning
Hvordan fungerer drikkekortene og hvad kan de bruges til?
Du kan i forsalg gennem Billetsalg.dk købe drikkekortbilletter. Disse er ikke adgangsgivende og skal ombyttes til drikkekort på festivalpladsen. En drikkekortbillet koster 400 kr. og ved ombytning får du 10 stk. drikkekort. Hvert drikkekort har en værdi á 50 kr.:
Et helt drikkekort = 50 kr.
Et halvt drikkekort = 25 kr.

Drikkekortene kan bruges til alle former for drikkevarer i vores barer og prisen på alle drikkevarerne går op i drikkekortenes værdi. F.eks.:
Én øl 50 kr. = ét helt drikkekort
Én sodavand 25 kr. = ét halvt drikkekort
Ét glas juice 75 kr. (enkelt) = ét helt + ét halvt drikkekort
Én kande juice 400 kr. (enkelt) = otte hele drikkekort

På selve festivalsdagen kan du købe drikkekortbilletter både online og på pladsen. Her koster en drikkebillet 500 kr. pr. stk.
POLITIKKER
ALKOHOLPOLITIK
For at købe og indtage alkohol i alle former på festivalpladsen skal man være fyldt 18 år. Dette fremgår desuden også af festivalens ordensreglement.
Alle barer på festivalpladsen drives af Fyrværkerifestivalens Venner og der udbydes i alle barer både alkoholiske og ikke-alkoholiske drikke.
Arrangøren minder publikum om at drikke masser af vand og hjælpe den gode stemning på vej ved at drikke med omhu, passe på hinanden og være opmærksomme på vejret, da sol og varme kan få alkoholen til at slå ekstra hårdt. Det er muligt at købe vandflasker samt genbrugelige drikkeflasker i alle barer, som kan opfyldes ved vandpost på festivalpladsen.
Det er ikke tilladt for festivalens medhjælpere og frivillige at indtage eller være påvirket af alkohol under vagt. Dette bliver alle medhjælpere og frivillige informeret om af deres nærmeste ledere.
OMSORGS- OG SIKKERHEDSPOLITIK
Arrangøren arbejder målrettet på at skabe en festival, hvor publikum, gæster, leverandører, kunstnere, deres crew samt medhjælpere og frivillige har de optimale muligheder for en tryg og sikker arrangementsdag.
Arrangøren udarbejder løbende risikovurderinger af udvalgte aktiviteter. På baggrund af risikovurderingerne implementeres en række forebyggende sikkerhedsforanstaltninger.
Arrangøren etablerer derudover det nødvendige beredskab til at visitere og behandle de personer, som alligevel måtte få behov for hjælp.
I tilfælde af uheld tilstræber arrangøren, at alle involverede har adgang til et højt serviceniveau og professionel hjælp, når det gælder håndtering af sygdom og tilskadekomst.
Det er arrangørens mål at have et optimalt og fortløbende samarbejde med myndighederne, således at beredskabets omfang og opbygning løbende er afstemt med myndighedernes krav og gæsternes forventninger. Myndighedernes godkendelse af vores sikkerhedsplan er en forudsætning for afviklingen af festivalen.
BØRN- OG UNGEPOLTIK
Festivalen henvender sig primært til det voksne publikum, men børn og unge er naturligvis også velkomne.  Det er forældrenes ansvar at vurdere om børnene eller de unge mennesker kan overkomme at deltage i en festival med høj musik, mange mennesker og alkohol. Fra arrangørens side anbefales det dog, at børn og unge ikke opholder sig på festivalpladsen efter kl. 20. På baggrund af denne anbefaling sælges der derfor ikke børne/ungebilletter. 
KONTAKT
TLF. 71 96 97 80
INFO@FYRFEST.DK

ARRANGØR
Fyrværkerifestivalens Venner
CVR: 38326562

Billede
  • FORSIDE
  • Billetsalg
  • MUSIK
  • INFO
    • GENERELT
    • UDLODNING
    • COVID-19